Wykład spisany 14.06.2014 początek

WYKŁAD 14-06-2014
Nasze wykłady sa związane z coraz głębszym poznawaniem natury człowieka i natury Boga-ponieważ Jezus Chrystus w Ewangelii mówi-"kto pozna Ojca pozna siebie ,kto pozna siebie ten pozna Ojca"czyli ,gdy poznajemy Boga w skutek tego poznajemy siebie.Jesli ktoś nie poznaje Boga nie poznaje siebie (i odwrotnie).
W tym świecie mówi się-ty nie musisz poznawać siebie wystarczy byś poznawał Boga,rób to co ci nakazują-wykonujesz pewne czynności i nic więcej nie musisz robić .Bo poznanie to może byc od diabła.
Jest powiedziane w Ewangelii-"kto poznaje siebie ten poznaje Boga kto poznaje Boga ten poznaje siebie"nie może być tak ,że znam Boga a nie znam siebie -tzn.nie mam porządku w swojej podświadomości,nie mam w podświadomości władzy i mocy Bożej ,nie ma poznania.Bo w podświadomości jest nasza natura nieznana więc jeśli Bóg nas poznaje ukazuje nam tą tajemnicę .O tym też mówi Św.Paewł,ale innymi słowami-"to Duch Św. poznaje głębokść człowieka i głębokość Boga "więc jeśli mamy Ducha Św. to nie może być ,że Duch Św.nie będzie poznawał nas nie bedzie poznawał Boga.Gdy mamy Ducha Św. to On nas poznaje i poznaje Boga.Czyli mamy zdolność poznawania Boga i siebie.Przecież Duch Św. dla Siebie tego nie poznaje-On jest wiedzą ,On jest prawdą,On jest Panem i żywicielem ,On staje się naszą zdolnością poznawania.

Owoce Ducha Św. o których rozmawiamy od dłuższego czasu są w świecie bardzo niepopularne-tak bardzo, że ludzie wołają o dary Ducha Św. ,a owoce ich nie interesują. Mimo, że Jezus Chrystus w Ewangelii Mat 7 "po owocach ich poznacie".Ale ludzie i tak nie poszukują owoców tylko poszukują darów-bo tj. bliższe naturze ziemskiej człowieka.
bo wstrzeliwują się w potrzebę władzy człowieka.
Owoce Ducha Św. tą władzę wyrywają-zabierają człowiekowi bo owoce Ducha Św.tj.opanowanie przez Boga i przez to mieć udział w Bogu.
Ludzie rozumieją jedną stronę opanowania,że ktoś może go opanować i zabrać mu wolność.Ale nie rozumieją opanowania przez Boga,że Bóg opanowuje człowieka ,aby człowiek miał w Nim udział -w Jego prawdzie ,Jego miłości.W ten sposób nie pojmują bo tj. wynik ufności i oddania o którym mówi Ewangwlia Św. Jan" a ufność nasza polega na przekonaniu "czyli ufność składa się z przekonania i z pewności.
Człowiek też chce mieć taką ufność,która jest pewnością ,ale tu jest ta pewność wynikającą z wiary z głębokiego oddania i ufności Bogu.

Owoce Ducha Św.:-łagodność nie jest popularna [...]ludziom łagodność kojarzy się bardziej z bezsilnością ,wierność raczej z więzieniem , dobroć ze słabością i nie umiejętnością radzenia sobie w życiu, nie zdolność do bycia przebojowym, uprzejmość- nie popularna,uprzejmi nigdzie nie zajdą w tym świecie oczywiście,cierpliwość -kto by czekał -[...]musisz wszystko poznawać w prawach Bożych,prawach miłośći.Pokój kojarzy się z "pokojem dużym"gdzie mogą się położyć i wypocząć.Radość -z czegoś co dla oczu jest ,dla języka ,dla ciała-tu ludzie kojarzą tą radość.Miłość głównie kojarzy sie z prokreacją albo "kocham tego człowieka bo zrobił mi coś dobrego... " [...]

Dary Ducha Św.chce człowiek dopasować do dzisiejszej potrzeby władzy,owoce Ducha Św. im te władzę zabierają czynią ich jakoby w ich pojęciu niezdarnymi,niezdolnymi do działania .
Zarówno owoce jak i dary są od Ducha Św.

2.

Duch Św.ma w sobie całość -jednocześnie ma owoce i dary czyli w jednej naturze Bożej w jednej naturze prawdy i

doskonałości "w Panu i ożywicielu" ,jak Duch Św.został nazwany,jest jednocześnie i słabość i potęga.Ludzie

pogodzić tego nie potrafią-jak mogą być jednocześnie takimi słabymi i nic nie znaczącymi ,a jednoczesnie

silnymi.W Duchu Św. jest to pogodzone bo Duch Św. daje jednocześnie owoce Ducha Św.czyli jest to Jego natura ,a

jednocześnie daje dary Ducha Św. bo też jest to Jego natura.
W jednej tej potędze jest natura jednocześnie owoców -w rozumieniu człowieka ogromnej słabości,czy poddania,a

jednocześnie ogromnej potęgi.
Ludzie na ziemi starając się to pogodzić- okazuje się ,że nie są sw stanie to pogodzić w sposób ziemski bo albo

stają się tyranami albo nieudacznikami.Gdy ludzie mają jakąś władzę to zaczynają rządzić totalitarnie -trudno im

sie pogodzić z łagodnością bo łagodność kojarzy im się ze słabością.[...]

Gdy modlitwa jest naprawdę szczera i autentyczna,prawdziwa to owoce Ducha Św.zajmują w tej modlitwie

najważniejsze miejsce,miejsce rdzenia.Czyli ten ,który się modli staje się całkowicie poddany jest opanowany przez

Boga i ma udział w łagodności Boga ,która emanuje u niego

łagodnością,wiernością.dobrocią,uprzejmością,cierpliwością,pokojem,radością,miłością.
Tu jest obecność Boga czyli kto się modli ten ma owoce.Wiemy,że modlitwa musi prowadzić do owoców.
Jeśli ktoś się modli,a tych owoców nie ma tzn.że się źle modli bo rdzeniem modlitwy są owoce i rdzeniem owoców

jest modlitwa .Czyli tj.całkowite poddanie się Bogu Ojcu.[...]
Gdy sie modlimy mamy udział w Bogu ,jesteśmy opanowani przez Boga.
Czyli modlitwa bardzo wyraźnie ukazuje nam ,że modlić się to być w relacji z Bogiem.A opanowanie to też być w

relacji, gdzie Bóg nas opanowuje i przez to opanowanie mamy udział w Nim .
Ludzie na ziemi znają jedną część opanowania,że ktoś ich opanował i ma nad nimi władzę-a ty tylko "piszcz i jęcz".

Słowo opanowanie ma w semantyce niepozytywny wydźwięk- tj.opanować kogoś to nie pozwolić mu oddychać,żyć,istnieć.
Ale Jezus Chrystus ukazuje opanowanie jako naturę Bożą-"opanowałem tego człowieka i pozwoliłem mu żyć,uwolniłem go

od niego samego,który nie pozwolił mu żyć,a Ja mu daję życie".
Bóg Swoją naturą,przez Swoje opanowanie ukazuje ,że to opanowanie ma całkowicie inny sens-ma naturę

wolności,naturę prawdy.[...]

Słowa Chrystusa "tylko Ja moge wykupić duszę bo dusza jest bezcenna tylko Ja moge byc okupem za duszę".
W Ewangelii Jezus Chrystus mówi do Żydów -jesteście niewolnikami , Żydzi odp.-"jakimi niewolnikami przecież

uwolnił nas już Abraham .Jezus mówi - jesteście niewolnikami grzechu,a żebyście byli wolnymi muszę was wykupić

musicie stać się moimi niewolnikami,a Ja dam wam wolność czyli wykupję was z niewoli aby dać wam wolność.Czyli

wykupuję was Swoim życiem.Jesteście moimi już do mnie należycie,a Ja czynię z wami to co Ojciec czyni ze Mną-czyni

Mnie wolnym w pełni działającym.
W Ewangelii-J 5 "Ojciec położył w Synu pełną władzę i Syn działa ,to w Synu ma pełną władzę działania, co Syn

czyni jest wolą Ojca "[-tj. w ogólnym pojęciu,rozumieniu ,niedosłowne słowa.]

Opanowanie w aspekcie rozumienia ziemskiego-to zabrać człowiekowi wolność,a Chrystus opanowuje człowieka aby dać

wolność.
To opanowanie ma inną genezę-genezę wolności. Ukazyje obecność owoców czyli opanowuje: z łagodnością,z wiernością,
z dobrocią, z uprzejmością, z cierpliwością, z pokojem, z radością, z miłością.[...]

Nasze pojęcie musi się nieustannie zmieniać bo Duch Św. zmienia naszego ducha,przenika go i Duch Św. daje nam

poznanie tego czego poznać nie możemy w sposób ziemski.Nasz duch nie jest w stanie tego pojąć i dlatego człowiek
nie może kształtować swojego ducha bo nie jest w stanie tego uczynić. To Duch Św. kształtuje ducha człowieka

Św.Paweł w Listach mówi-"to nie człowiek kształtuje swego ducha to Duch Boży kształtuje ducha człowieka"
bo to On ma prawo,bo to Jego natura jest naturą prawdy . Czyli jednocześnie owoce Ducha Św.i jednocześnie dary

Ducha Św.

Czym są owoce Ducha Św. w Trójcy-Ojcu Synu i Duchu Św.,one są służebnością i poświęceniem.Owoce wypływają ze

służebności i poświęcenia.
Jednocześnie jest tam panowanie i jednocześnie jest służebność i poświecenie.

Dla ziemskiego pojęcia niezmiernie rzadko można spotkać na ziemi ludzi ,którzy mają jednocześnie panowanie i

jednocześnie mają służebność i poświęcenie.
Tylko Duch Św. ma w sobie pogodzenie ,a jednocześnie istniejące dwie natury które współistnieją razem i dopełniają
się w pełni.Czyli służebność i poświęcenie i panowanie.
Dlatego gdy wznosimy się ku Duchowi Bożemu i otwiera się w nas nowa przestrzeń,nowe pojmowanie ,nowe rozumienie

tzn.duch się w nas przemienia.Rozumiemy tak jakiego mamy ducha.Jeśli mamy ducha prawdy to i rozumiemy w

prawdzie.Nasz duch się zmienia bo przenikany jest Mocą Ducha Św.
Duch Św. daje nam to poznanie i On poznaje nas samych i daje poznanie głębi Bożej.

Owoce Ducha Św.są najważniejszą naturą człowieka ,która musi się wykształcić ponieważ bez wykształcenia tej natury

człowiek nie może nic dalej zrobić ,nie może niczego dalej otrzymać.
Jezus Chrystus mówi w Ewangelii takie słowa"kto nie wykazuje się starannością,doskonałością w rzeczach małych temu

nie dadzą rzeczy wielkie.Bo jeśli człowiek nie potrafi zarządzać małymi rzeczami to jak będzie potrafił zarządzać

wielkimi rzeczami.
Wygenerowano w sekund: 0.05
2,291,078 unikalne wizyty