Iz 6, 8: I usłyszałem głos Pana mówiącego: «Kogo mam posłać? Kto by Nam poszedł?» Odpowiedziałem: «Oto ja, poślij mnie!»
OTO JA, POŚLIJ MNIE
To spotkanie jest spotkaniem ukazującym naturę człowieka, która była cały czas ukrywana. Właściwie nawet nie tyle co niedoceniana, ale nawet i usunięta, jako nieistniejąca, niepotrzebna i nieważna. W sensie tym, że natura żeńska człowieka jest traktowana jako coś, co w ogóle nie istnieje i jest niepotrzebne; jako natura żeńska to jest po prostu kobieta.
Ale natura wewnętrzna, która jest żeńską naturą, tą naturą podświadomą, została już dawno, dawno temu, można powiedzieć w ezoteryce chrześcijańskiej, czy egzoteryce może bardziej, czyli w kościele bardzo dawno usunięta i takiego czegoś nie ma, nie istnieje.
Jest tylko męska część i ona jest wystarczająca do tego, żeby sobie była. Jest to taki stan patriarchalny. Matriarchat po prostu jest niepotrzebny.
Ale przecież Św. Maria Matka Boża jest tą mocą prawdziwego naszego zgłębienia tej tajemnicy, o której się w ogóle nie mówi, o której człowiek zapomniał, a właściwie został zmuszony do zapomnienia.
Zmuszony do zapomnienia, zmuszony do usunięcia tego aspektu, a nawet jeśli ktoś inny by go poruszał to takiego człowieka, że tak mogę powiedzieć, udręczanie za opowiadanie niemądrych spraw, bzdur.
Ale proszę zauważyć, tutaj powiem taki werset Mądrości Syracha rozdział 40:
1 Wielka udręka stała się udziałem każdego człowieka i ciężkie jarzmo [spoczęło] na synach Adama, od dnia wyjścia z łona matki, aż do dnia powrotu do matki wszystkich.
Czyli człowiek rodzi się w wielkim cierpieniu od czasów Adama z matki swojej, i cierpi wielkie bóle od czasu narodzin z matki, aż do czasu matki wszystkich.
Więc w tym momencie możemy się zastanowić – jest nasza matka i jest matka wszystkich, jest nasz ojciec i Ojciec niebieski.
Więc proszę zauważyć, jak to mówi św. Filip, jeśli wołamy: Ojcze nasz, który jesteś w niebie – to znaczy, że mamy też ojca ziemskiego, a ten w niebie jest innym Ojcem, Ojcem wszystkich, a ten ojciec, który jest na ziemi jest ojcem tylko naszym, tylko tym fizycznym. Ale, jeśli wołamy: Ojcze nasz, który jesteś w niebie – mówimy o innym naszym Ojcu, który jest nie tylko naszym Ojcem; nazywamy Go naszym Ojcem, bo jest naszym Ojcem, ale jest Ojcem wszystkich nas na ziemi.
Ojciec nasz ziemski jest tylko naszym ojcem, ale nie jest ojcem wszystkich.
Całość wykładu można pobrać w załączonym pliku.
Pobierz plik