Chrystus Pan wyrwał nas wiarą ze świata ciemności i osadził nas w Sobie, gdzie wdzięczność jest osadzeniem jak na skale – tam objawia się tajemnica. Wdzięczność to jest pełna świadomość naszej wolności, że jesteśmy wolnymi i żyjemy wolni.
WDZIĘCZNOŚCI MOJA,
CO DROGĘ DO OJCA SERCA WSKAZUJESZ
Z CIEMNOŚCI BYTU,
POZORU ZACHWYTU,
ZNOJU, ZIMNA I GŁODU.
WDZIĘCZNOŚCI MOJA,
PROWADZISZ MNIE
ZE ŚWIATA LODU DO NIEBA OGRODU.
TAM GDZIE SERCE OJCA SYNA WYPATRUJE.
WDZIĘCZNOŚCI MOJA,
TAM DZIEDZICTWO NA NIEGO CZEKA,
DLACZEGO ON ZWLEKA?
CO GO ZATRZYMUJE?
TO ŚWIAT LODU,
POZÓR ZACHWYTU,
ZŁUDZENIE BYTU I O SOBIE MITU.
TO DALEKIEJ, ZIMNEJ KRAINY
ZŁUDZENIA I KPINY Z BOŻEJ BYCIA RODZINY.
WDZIĘCZNOŚCI MOJA,
TY WSKAZAŁAŚ MI DROGĘ DO ODKRYCIA MOJEGO ŻYCIA.
WE WDZIĘCZNYCH OCZACH STWORZENIA SPOJRZENIA,
DOSTRZEGŁEM SYNA,
NIM JESTEM I NIM BYĆ PRAGNĘ I MUSZĘ.
WDZIĘCZNOŚĆ TO DZIEDZICTWO MOJE…
W NIEJ DROGĘ DO OJCA MOJEGO ZNAJDUJĘ.
W TOBIE, O WDZIĘCZNOŚCI MOJA,
COŚ PANIĄ SERCA MOJEGO,
ODWAGĘ MIŁOŚCI,
I RADOŚĆ POWROTU DO OJCA ODNAJDUJĘ,
BOGA MOJEGO, BO JESTEM SYNEM JEGO,
O WDZIĘCZNOŚCI MOJA, W TOBIE
DZIEWICTWO MOJEGO ŻYCIA,
BOGA RODZICO,
WDZIĘCZNOŚCI OSTOJO.
Pobierz plik
WDZIĘCZNOŚĆ JEST NATURĄ NASZEJ WOLNOŚCI
Księga Hioba jest bardzo ciekawą księgą, dlatego że ogólnie przez establishment duchowny, jest ona przedstawiana jako losy Izraela – Hiob jako Izrael, który się nieustanie opiera; a tych trzech, czterech jako Bóg który mówi, że są grzesznikami, a oni się opierają.
Ale księga Hioba jest tak naprawdę przeznaczona na nasz dzisiejszy czas, czyli czas odkupienia.
O tym bardzo ciekawie mówi w proroczych słowach swoich nie zdając sobie sprawy… tak jak np. Kajfasz rozdzierając szaty mówi takie słowa J 11,49: «Wy nic nie rozumiecie i nie bierzecie tego pod uwagę, 50 że lepiej jest dla was, gdy jeden człowiek umrze za lud, niż miałby zginąć cały naród».
Czyli – lepiej żeby umarł Jeden za wszystkich, niż wszyscy z powody Jednego. Wypowiedział słowa proroctwa nie zdając sobie sprawy, że wypowiada proroctwa, ale tylko widząc swój interes. Okazuje się, że wypowiada słowa prawdziwe.
I tutaj chciałem przedstawić państwu bardzo ciekawe słowa proroctwa księgi Hioba rozdz. 22 werset od 23 może.
Wiemy – Hiob jest chory, ma trąd.
23 Wyzdrowiejesz, gdy wrócisz do Wszechmocnego, usuniesz z namiotu nieprawość.
Czym jest namiot? Nie chodzi o mieszkanie. Pamiętamy przecież List św. Piotra, że – jeszcze niedługo będę przebywał w namiocie. Namiot to jest oczywiście ciało człowieka, miejsce przebywania; namiot jako ciało człowieka.
Więc tutaj jest przedstawione – namiot jest odniesieniem do ciała.
Hi 22: 23 Wyzdrowiejesz, gdy wrócisz do Wszechmocnego, usuniesz z namiotu nieprawość.
Proszę zauważyć to mówi jeden z adwersarzy – Elifaz. Można powiedzieć, że jest to adwersarz, ale myślę, że to wcale nie jest adwersarz, tylko jest to atakujący wręcz fizycznie. Bo adwersarz to jest atakujący słownie, słownie go atakuje. Ale mówi Hiob, że nie jest tylko atakowany słowami, ale jest atakowany duchem, duchem jest do żywego atakowany, chcą go zniszczyć. I tutaj jest właśnie:
23 Wyzdrowiejesz, gdy wrócisz do Wszechmocnego, usuniesz z namiotu nieprawość.
Czyli proszę zauważyć, gdy spojrzymy na te słowa jako proroctwo na czas dzisiejszy dla ciała naszego. Proroctwo dla naszego ciała, nie to co jest powiedziane do Hioba jako oskarżenie. Ale przecież księga Hioba jest proroctwem na czas dzisiejszy.
Nie tylko związane jest to z Hiobem, ale także z nami jest to związane, także z Listem św. Pawła do Rzymian rozdz. 8 werset 20, gdzie jest powiedziane:
20 Stworzenie bowiem zostało poddane marności – nie z własnej chęci, ale ze względu na Tego, który je poddał – w nadziei, 21 że również i ono zostanie wyzwolone z niewoli zepsucia, by uczestniczyć w wolności i chwale dzieci Bożych. 22 Wiemy przecież, że całe stworzenie aż dotąd jęczy i wzdycha w bólach rodzenia, a jęczące stworzenie zostało poddane w znikomość nie z własnej woli, ale z woli Najwyższego.
I tu ukazane jest to samo proroctwo:
23 Wyzdrowiejesz, gdy wrócisz do Wszechmocnego, usuniesz z namiotu nieprawość. 24 Gdy złoto jak proch ocenisz, a Ofir jak piasek rzeczny. 25 Wszechmocny twą sztabą złota i srebrem błyszczącym dla ciebie. 26 Nadzieją twą będzie Wszechmocny, obrócisz wzrok twój na Boga, 27 wezwiesz Go, a On cię wysłucha, wypełnisz swoje śluby, 28 zamiary swe przeprowadzisz. Na drodze twej światło zabłyśnie. 29 On pychę wyniosłą uniża, tych wsławia, co oczy spuszczają. 30 Uratuje prawdziwie czystego, za czystość rąk uratuje.
Proszę zauważyć, przeczytaliśmy tutaj słowa Elifaza, ale proszę zauważyć, te słowa Elifaza, one są przeznaczone dla tajemnicy ciała na dzień dzisiejszy i dla nas.
Całość wykładu można pobrać w załączonym pliku.
Pobierz plik